Podľa občanov vyvolá výstavba plotu okolo haly ďalšie problémy

07.08.2012 Prešov

Prešov 7. augusta (TASR) – Mnohí obyvatelia ulíc v blízkosti Mestskej športovej haly, na Ulici Jána Pavla II. v Prešove, sú presvedčení, že výstavba oplotenia môže skomplikovať dopravu, čo sa negatívne prejaví na kvalite života v tejto lokalite.
Svoje názory dnes prezentovali na ústnom jednaní v rámci stavebného konania. O vydanie stavebného povolenia na stavbu "Oplotenie mestskej haly" požiadala spoločnosť TATRAN Prešov, spol. s. r. o., ktorá má športovú halu v prenájme od mesta na obdobie 25 rokov.
Projekt výstavby oplotenia objasnil účastníkom projektant Peter Hajtáš. Konštatoval, že žiadateľ zdôvodnil výstavbu oplotenia niekoľkými bodmi. V prvom rade má ísť o ochranu haly, kde finišujú rekonštrukčné práce. Okrem toho by sa zamedzil prístup vozidlám, ktoré nekontrolovane šmykom jazdia po parkovisku. Rovnako by sa tak malo zamedziť vstupu skupinám ľudí, ktorí sa tu zhromažďujú a porušujú verejný poriadok.
"Ide o oplotenie, ktoré je povrchovo upravované, priehľadné s čo najväčším rozptylom oka, aby tento plot nevytváral optickú bariéru," konštatoval projektant. Pripomenul, že na južnej časti vstupu na Športovú ulicu bude záchytné parkovisko pre kamióny a autobusy.
Na spomínanej ulici má byť obojsmerná premávka. Západná strana bude sprejazdnená pre vstup do zázemia haly a užívateľov ďalších objektov. Rovnako bude vytvorený priechod pre peších, in-line korčuliarov a cyklistov.
Obyvatelia Športovej ulice upozornili, že takto navrhovaná výstavba plotu vyvolá ďalšie problémy, ktoré žiadajú riešiť. Súvisia predovšetkým s parkovaním počas akcií v univerzitnej hale, kedy býva ulica upchatá automobilmi, čo zamedzuje obyvateľom vychádzať z garáží a je veľké riziko, že v prípade núdze ňou neprejdú ani vozidlá záchranárov. Žiadajú, aby sa situácia riešila aj dopravným značením.
Oplotenie parkoviska môže tento stav, podľa nich, ešte zhoršiť a preto je potrebná dohoda univerzity a Tatrana o využívaní parkoviska.
Upozorňovali aj, že cesta nie je dimenzovaná na to, aby ňou prechádzali ťažké autá a prípade výstavby plota žiadali riešiť aj odvodnenie vozovky a úpravy nespevnených plôch, kadiaľ prechádzajú inžinierske siete.
Otázky na zástupcov investora sa týkali aj možného spoplatnenia parkovania v oplotenej zóne, na to však prítomní nevedeli dnes odpovedať. Rovnako sa nevyjadrovali k aktivitám, ktoré by sa mali realizovať v rámci oploteného areálu, nakoľko nesúvisia s týmto konaním.
Niektorí s účastníkov vyjadrili zásadný nesúhlas s týmto zámerom. Riešenie i samotný projekt považujú za nepripravený a podľa niektorých môže zakrývať iné plánované aktivity.
V podkladoch projektovej dokumentácie sa totiž objavili aj prvky, ktoré boli prezentované pri uvažovanej výstavbe takzvanej školy šmyku, proti ktorej sa na jar tohto roka zdvihla vlna odporu. Stavený úrad preto navrhol, aby z projektu boli odstránené, nakoľko priamo s týmto konaním nesúvisia.
"Výstavba tohto plotu je ďalší stupienok k vybudovaniu školy šmyku. To odmietame, motoristické podujatia nám znepríjemňujú život. Ten plot je len zakrývanie niečoho," tvrdí rozhorčene Miriam Komárová.
Nakoniec viacerí účastníci konania odovzdali písomne svoje pripomienky a podnety stavebnému úradu. Prípadná zmena účelu plochy parkoviska má byť predmetom samostatného konania. Stavebný úrad po posúdení stanovísk účastníkov konania rozhodne verejnou vyhláškou.
 

Vyberte región

mark